peugeot 206+
Posted in 0 yorum
buradan peugeot yonetimine, tasarim ekibine falan, bu arabanin piyasaya surulmesine sebep olan her sorumluya sesleniyorum: alayinizin toynagini iskeletor.
oncelikle araba ile ilgili tum gereksiz bilgilere, ve benim asil elestiri konum olacak sikko tasarimina suradan ulasabilirsiniz.
simdi gecelim bir otomobil sever olarak elestirime. oncelikle peugeot'ya sesleniyorum.
sayin sirket yetkilileri, farkina varin ki 206nin bugune dek ulastigi yuksek satis rakamlari onun bir kult olmasindan degil, gercekten fiyati uygun bir araba olmasindandi. bu bir bmw isetta, mini cooper, fiat 500, vw beetle degil ve olamaz. bu arabanin kult olacak bir yonu yok. alelade bir tasarimi eylul 1998den beri(dile kolay 11 sene dolmus) pisirip pisirip onumuze koymaniz sadece sizi yeni tasarim masraflarindan kurtariyor. bu arabayi alanlari kucuk ve ucuz olmasiyla tavlayabiliyorsunuz. bu arabanin bir kult olmadigini fark edin artik. siradan bir araba sadece fazla satti diye kult olmaz. olamaz.
1998 kosullari icin vasati asabilecek bir tasarimdi 206. yanilmiyorsam 2003te bir makyaj gordu. makyaj dediysem, oyle ciddi bir sey degil. far ve stopun ic yapisi ile tamponlarda cok cok hafif bir degisiklik yapildi(tasarim olarak) 2006da 8 senenin ardindan nihayet 207 ile bu modelden kurtulacagiz sandim, ama olmadi. israrla sattiniz. simdi de 206+ diye bir sik koymussunuz ortaya. lan. ben. neyse bisey demiyorum.
on tarafini 207den az farkli bir hale getirerek, 207deki satis basarisizligina bir son getieme cabasi icler acisi. 206+i da uygun fiyatla satarak bu on tasarimi daha kabullenebilir bir hale getirmek isteginizi anliyorum. ama 3 senedir kicinizi yirttiniz, yine de 207den bir nane olmadi. gormuyor musunuz?
arka tasarim daha beter. 11 senelik tasarimda stoplarin dis kapagini degistirerek, arabayi alip modifiye edenleri yeni stop lambasi masrafindan kurtarmak disinda elle tutulur bir tek degisiklik yok. ayiptir lan. 11 senedir bu tasarim. 11 sene once cirkin degildi, ama artik icimiz bayildi. ustelik ortada vw scirocco gibi, tasarim efsanesi olma yolunda ilerleyen modeller varken; bu sinifta bile siradisi tasarimlar denenirken( seat ibiza, vw polo, honda jazz gibi modeller siradan olmamak namina cok radikal tasarim degisikliklerine gitti) artik demode kalan bu tasarimdaki israriniza sol bacagim girsin ama. lutfen.
kult olmamis, olamamis; sadece ucuz oldugu icin cok satmis bir arabaya kultmus gibi saygi gostermeyin lutfen. fan kulupleri falan diyor, hayallerde yasiyor bazi ibneler. ulan kicimin kenari niteligindeki fiat puntonun( grande punto degil, punto) bile fan kulupleri var. herkes bindigi arabanin hastasi minakoym. bu arabayi alan herkes sevecek elbet;kendi malin lan bu sevilmez mi, sattiktan sonra da sevebilmeleri onemli.
ucuz olmasi disinda ne skime yarar lan bu alet? ha? size diyorum peugeot yetkilisi totoslar?
nazli 206 haber salmis sov diye, sovecegim babam okur; olmuyor.(resul balayi pek severim.)
0 yorum:
Yorum Gönder